Saturday, October 20, 2007

يا رب


يا رب إنت عالم بحالي

بقدرتك يا قدير

تقدر تغير كل أحوالي.

يا خالق كل شئ..

و مخللي ف كل شئ..

شئ من بَلاء..

صَعب عليّ الإبتلاء.

غيّر لي أحوالي.

عايش في نعمتك..

و ناسي كلمتك

و بحكمتك و قدرتك أنا لسة موجود..

مليان عيوب..

غرقان في الذنوب.

و لسة واقف على باب رحمتك..

غّير لي أحوالي.

خليني أشوف لمحة من صلاح..

لسة في أمل؟

ولا كل الأمل راح؟

إمتى يا ربي هبقى مرتاح؟

يا رب أنا خونت عهدك..

و كنت خاين نعمتك

أنا بين إيديك ذليل..

قلبي خاشع لقوتك..

عيني مذلولة ف عزتك..

إقبلني عندك يا رحيم..

و برحمتك..

إكتب إسمي ف جنتك.

6 comments:

AHMED REDA said...

amen

Anonymous said...

2aaaamin!!!
bas dayman fe amal :)

Unknown said...

أحاسيسك جميلة، وكلمتك المختارة فيها عناية.
تعرف يا أنس.. ساعات باحس إن ربنا بيحبنا لدرجة ان احنا متدلعين اوي.. وهو سبحانه بيحب زي ما أحنا..صدقني فيه صلاح وفيه أمل، وفيه ورد كل يوم بيتفتح، وشمس كل يوم بتنور، وطول ما اللي زيكم مش ساكتين وبيكتبوا ويسمعونا اللي في قلوبهم من غير رتوش، أكيد هنشوف حاجات حلوة
أوعى تحرمنا
أحمد محمد علي

yehia ashraf said...

I love this one ya Anas, i Really love it

Unknown said...

MashaaALLAH Ya Anas I am proud of you BarakALLAH fik wa fi waldeek .Hadia & Sadek

Anonymous said...

U R MY TONGUE.